راهکارهای افزایش ترافیک از طریق جستجوهای صوتی
بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی؛ چرا و چگونه سایت را برای جستجوی صوتی بهینه کنیم؟
در سالهای اخیر، الگوریتمهای گوگل اهمیت زیادی برای ایجاد تجربه کاربری خوب و طراحی ریسپانسیو قائل هستند. بنابراین اگر در این مورد ضعیف عمل کنید، میتوان گفت با احتمال زیاد به زودی از صحنه رقابت حذف خواهید شد. جالب است بدانید اهمیت این موضوع در مورد جستجوی صوتی بیشتر میشود؛ زیرا بیشتر سوالات کاربران در جستجوی صوتی توسط موبایلها انجام شده و پیش بینی میشود در آینده نیز این روند صعودی باشد. با توجه به پیشرفت های تکنولوژیکی، انتظار می رود که جستجوی صوتی در آینده نزدیک توسعه پیدا کند. امکانات جدیدی مانند جستجو های چندرسانه ای و یکپارچگی هوش مصنوعی در دستیار های صوتی به بهبود تجربه کاربری و ارائه پاسخ های دقیق تر و سریع تر کمک خواهد کرد. بنابراین، بهینه سازی وب سایت برای جستجو های محلی شامل درج نام شهر ها، مناطق جغرافیایی و کلمات کلیدی محلی است.
جستجوهای صوتی اغلب شامل جملات یا سؤالات کاملی هستند که ذاتاً آنها را طولانی تر از همتایان مبتنی بر متن خود می کند. این روند اهمیت کلمات کلیدی دم بلند را در بهینه سازی جستجوی صوتی برجسته می کند. این کلمات کلیدی خاص تر هستند و اغلب با عبارت زبان طبیعی مورد استفاده در پرس و جوهای صوتی مطابقت دارند. با توجه به اینکه بسیاری از جستجوهای صوتی در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، اطمینان از سازگاری وب سایت شما برای موبایل از اهمیت بالایی برخوردار است. این به معنای داشتن یک طراحی پاسخگو است که با اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار است، ناوبری آسان را تضمین می کند و عناصر رسانه را برای بارگذاری سریع بهینه می کند.
هرساله طرفداران استفاده از روش جستجوی صوتی بیشتر و ابزارهای مختلفی با این سیستم جستجو به بازار عرضه میشوند. جستجوی صوتی با گسترش دستگاههای هوشمند و دستیارهای صوتی، در میان کاربران بسیار محبوب شده است. طبق آمارها، بیش از 50% از کاربران از جستجوی صوتی استفاده میکنند و این آمار در حال رشد است. بنابراین بهینهسازی محتوا برای Voice Search میتواند به افزایش ترافیک سایت و دیدهشدن بهتر محتوا کمک کند. در این مقاله قصد داریم بااستفاده از نکات و تکنیکها برای بهینهسازی محتوا جهت جستجوهای صوتی، راهکارهایی عملی ارائه کنیم تا بتوانید بیشترین بهره را از این تکنولوژی نوین بگیرید. بنابراین درست مانند فاکتور بهینهسازی موبایل فاکتور زمان لود شدن صفحه هم در رتبهبندی گوگل اهمیت دارد و میتواند برای نحوه نمایش عالی وبسایت شما در نتایج جستجوی صوتی تاثیرگذار باشد.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. صفحات پرسش و پاسخ می توانند یافتن کوئری های جستجو شده به زبان عامیانه ی مردم را آسان تر کنند. یکی از روش هایی که احتمالاً می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد تمرکز بر روی جعبه ی جستجو است. در فرایند جستجوی تایپی اغلب تلاش می شود که عبارت مورد جست و جو را در کوتاه ترین حالت ممکن نوشت. در ادامه توضیح میدهیم که هر یک از این عوامل چگونه ما را به درک بهتری از نحوه عملکرد سرچ صوتی میرسانند. این مورد، یکی از مواردی است که گوگل هنوز 10 لینک آبی را در نتایج برای شما نمایش می دهد.
بهینهسازی سایت برای جستجوی صوتی، به مجموعهای از تکنیکهای سئو برای نمایش محتوا و صفحات سایت در نتایج جستجوی صوتی گفته میشود. هدف اصلی سئوی سایت برای این نوع از جستجوها این است که وقتی کاربری با زبان عامیانه در گوگل سرچ میکند، فناوری جستجوی صوتی و دستیاران صوتی گوگل بتوانند مرتبطترین نتایج را به او نشان دهند. با گذشت زمان، یادگیری ماشین و کاربرد هوش مصنوعی در درک بهتر زبان طبیعی به انسان کمک میکنند تا نتایج جستجوهای صوتی دقیقا همان محتوایی باشد که کاربر انتظارش را دارد. چشم انداز دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر است و کسب و کارها باید برای رقابتی ماندن خود را وفق دهند. از آنجایی که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای برای نیازهای جستجوی خود به دستگاه های فعال کننده صوتی روی می آورند، مشاغلی که برای جستجوی صوتی بهینه می شوند، موقعیت بهتری برای تصاحب این بازار رو به رشد دارند.
بنابراین اگر کاربران در جستجوی محصول، خدمت و کسب و کار شما یا حتی آدرسی در آن محدوده باشند، گوگل آدرس شما را به آنها نشان خواهد داد. اما این بدین معنی نیست که شما باید 1000 صفحه را حول 1000 عبارت جستجوی صوتی مختلف، بهینه سازی کنید. قرار گرفتن در قسمت پاسخ های ویژه، مثل این است که یک کد تقلب برای جستجوی صوتی وارد کنید. صفحه های FAQ می توانند برای صد ها عبارت جستجوی صوتی متفاوت، رتبه بندی شوند. شما همچنین در بخش 4 خواهید دید که اگر گوگل کلمات کلیدی را در هر قسمتی از محتوا ببیند، از آن به عنوان یک جستجوی صوتی استفاده می کند. به صورت ویژه، من می خواهم به شما سه استراتژی عملی آموزش بدهم که با استفاده از آن، بتوانید کلمات کلیدی جستجوی صوتی مد نظر خودتان را پیدا کنید.
در طی زمان با بالارفتن محبوبیت ابزارها و دستیارهای صوتی، بهینهسازی جستجوی صوتی نیز اهمیت بالایی پیدا کرده است. نکته مهم آن این است که کاربران بهصورت محاوره با دستیاران صحبت میکنند؛ لذا باید برای بهینهسازی این مسئله را در نظر گرفت. با پیشرفت فناوری و افزایش استفاده از دستیارهای صوتی مانند سیری، الکسا و گوگل اسیستنت، جستجوی صوتی به یک ابزار مهم در زندگی روزمره کاربران تبدیل شده است. بهینه سازی جستجوی صوتی به عنوان یک استراتژی نوآورانه در مدیریت سئو سایت (SEO) اهمیت زیادی دارد. در این مقاله، به بررسی ویژگی ها، روش ها و بهترین شیوه های بهینه سازی جستجوی صوتی می پردازیم. بنابراین، بهینهسازی سئو محلی، شامل ثبت نام در گوگل مای بیزنس و استفاده از کلمات کلیدی محلی، میتواند تأثیر زیادی بر روی نتایج جستجوی صوتی داشته باشد.
این دستورات، یک صفحه از نتایج را رتبه بندی نمی کنند و اغلب یک نتیجه گفتاری دارند. ظهور جستجوی صوتی فقط یک تغییر در فناوری یا یک روش جدید برای نگاه کردن به سئو نیست، بلکه تغییری در نحوه تعامل ما با اطلاعات است. برای مرتبط، فراگیر و کاربر محور باقی ماندن، پذیرش بهینه سازی جستجوی صوتی جهشی استراتژیک به جلو است که می تواند به شما مزیت رقابتی بدهد و مطمئن شود که به همه مخاطبان خود پاسخ می دهید. استفاده از نشانه گذاری داده های ساخت یافته، درک محتوای شما را توسط موتورهای جستجو افزایش می دهد. به عنوان مثال، اگر وب سایت شما حول دستور العمل ها می چرخد، اجرای داده های ساختاریافته می تواند اطلاعات جامعی در مورد مواد تشکیل دهنده، زمان پخت و پز و نظرات کاربران ارائه دهد. به این ترتیب، موتورهای جستجو بهتر می توانند زمینه محتوای شما را درک کنند و پاسخ های دقیقی به پرس و جوهای صوتی ارائه دهند.
کلماتی که حالت طبیعی دارند، باعث می شوند که با افزایش حجم جستجوی صوتی، حجم جستجوی شما هم افزایش پیدا کند. (حالت برعکس این شرایط هم درست می باشد؛ در صورتی که کلمات کلیدی شما خیلی حالت طبیعی نداشته باشد، در این شرایط، افراد کمی برای کلمات کلیدی شما جستجو می کنند). از آنجایی که بیشترین جستجوهای صوتی پسوند «نزدیک من» دارند، تولید محتوای بومی میتواند به کسب و کارهای محلی به بیشتر دیده شدن کمک کند. تجارت صوتی به خرید محصولات یا خدمات با استفاده از دستورات صوتی از طریق دستیارهای دیجیتال یا دستگاه های هوشمند اشاره دارد. با افزایش محبوبیت بلندگوهای هوشمند و دستیارهای صوتی یکپارچه، مصرف کنندگان با استفاده از دستورات صوتی خرید راحت تر می کنند.
اطلاعات من را برای دفعه بعدی که می خواهم دیدگاه ارسال کنم در مرورگر ذخیره کن.
همانطور که در بخش دوم مطرح کردم، جستجوهای صوتی بیشتر حالت زبان طبیعی و محاوره ای دارند نه حالت متنی و تایپی. همچنین گوگل از همین تکنولوژی های پاسخ محور برای ارائه نتایج جستجوی صوتی بهره می برد. همچنین، تحلیل دقیق تعامل کاربران با محتوای وبسایت از طریق ابزارهایی مانند Google Analytics و Ahrefs بسیار مهم است. این ابزارها به ما امکان میدهند تا مسیر ورود کاربران به وبسایت، نرخ تبدیل و سایر شاخصهای کلیدی تجربه کاربر را ارزیابی کنیم. در طراحی وبسایت باید به دسترسپذیری روان برای دستیاران صوتی و کاربران انسانی با محدودیتهای مختلف توجه داشت. دسترسپذیری، خوانایی محتوا و استفاده از زبان طبیعی در نوشتار برای دستیاران صوتی بسیار اهمیت دارد.
قهوه ای را که به خودتان قول داده بودید بخورید و بیایید با جستجوی صوتی تحولی در سئوی خود ایجاد کنیم. Schema markup میتواند برای بهبود نتایج جستجو، تعریف دقیق و واضح عناصر و بالارفتن رتبه به شما کمک کند. عناصر جستجوی صوتی و تجزیهوتحلیل آنها میتوانند بینش ارزشمندی برای ما ایجاد کنند. عبارات در جستجوی صوتی به زبان محاوره هستند، لذا عبارات کلیدی نیز باید بهصورت محاوره باشد. و بر اساس تست های غیر رسمی من (و داده های به دست آمده از Bing)، این نوع از نتایج ویدئویی بیشتر در نتایج عبارات جستجو شده ای که زبان طبیعی تر و محاوره ای تر دارند، ارائه می شود. حتما اخیرا متوجه شده اید که گوگل جدیدا از یک ویژگی رونمایی کرده است که با نام پاسخ ویژه ویدئویی یا “Video Featured Snippets” شناخته می شود.
به روز ماندن با استانداردها و بهترین شیوه ها برای هر پلت فرم اصلی برای بهینه سازی جستجوی صوتی جامع ضروری است. تیم باروکا با رعایت این اصول، محتوای وبسایت شما را به بهترین نحو برای پاسخ به جستجوهای صوتی مخاطبان، بهینه میکند. گام بعدی بهینهسازی وبسایت برای جستجوی صوتی، بهبود سئو تکنیکال است که در بخش بعد به جزئیات آن میپردازیم. در جستجوهای صوتی، کاربران از زبان طبیعی و محاورهای استفاده میکنند؛ بنابراین، محتوای وبسایت باید شامل جملات و عباراتی باشد که به سؤالات کاربران بهصورت محاورهای پاسخ دهد. پس، محتوا باید پاسخهای مختصر و دقیقی را شامل شود که به سؤالات متداول کاربران بهخوبی جواب دهد. استفاده از قابلیت جستجوی صوتی و دستیارهای صوتی هوشمند، در آیندهای نه چندان دور جایگزین صفحهکلیدها خواهد شد.
سطح نگارش محتوای شما، باید متناسب با قدرت درک متن فردی با سواد کلاس نهم (یا کمتر) باشد. به صورت عادی، نتایج جستجوهای صوتی در سطح درک متن فردی با سواد کلاس نهم نوشته شده است. خب، حالا که شما کلی ابزار مفید برای جستجوی کلمات کلیدی دارید، زمان آن رسیده که محتوای خودتان را حول این کلمات کلیدی، بهینه سازی کنید. این یعنی که هنوز هم گاهی شما با استفاده از جستجوی صوتی، همان ده لینک آبی را در صفحه نتایج جستجو مشاهده می کنید. به دلیل این که جستجوی صوتی کار راحتی است، افراد در مکان ها و زمان هایی می توانند از آن استفاده کنند که شاید پیش از این نمی توانستند.
تحلیل نیت پرسشهای صوتی مخصوصاً زمانی اهمیت پیدا میکند که پرسشها پیچیدهتر یا دارای چندین معنا باشند. سیستمهای پیشرفته باید توانایی مقابله با این پیچیدگیها را داشته و بهدرستی تشخیص دهند که کاربر به دنبال چه اطلاعاتی است. این مجموعه الگوریتمها در راستای پردازش و تفسیر درخواستهای کاربران برای دستیابی به اطلاعات مدنظر آنها صورت میگیرند. با این حال، فناوری صوتی یک راه بینظیر برای کاوش در قلمرو آنلاین با بیان پرسشهای آنها فراهم میکند. استقلال را تقویت میکند و به مردم اجازه میدهد به اطلاعات، خدمات و سرگرمیها طبق شرایط خود دسترسی داشته باشند.
تا سال 2026، بیش از 55% از کاربران اینترنت، جستجوهای خود را بهصورت صوتی انجام خواهند داد. موتورهای جستجو بهطور فزایندهای بهسوی پاسخدهی مکالمهای و هوش مصنوعی پیشرفته حرکت میکنند. کسبوکارهایی که زودتر برای Voice SEO آماده شوند، شانس بیشتری برای کسب رتبههای برتر خواهند داشت. برای مثال، اگر یک وبسایت در مورد آشپزی دارید، بخش پرسشهای متداول میتواند شامل سؤالاتی مانند «چگونه میتوانم پیتزا خانگی درست کنم؟» (بهجای «روش پخت پیتزای خانگی») باشد. این سؤالات باید به زبانی ساده و محاورهای نوشته شوند تا کاربران بتوانند بهراحتی با استفاده از دستیارهای صوتی به آنها دسترسی پیدا کنند. این یک تغییر لرزه ای است که به طور اساسی چشم انداز دیجیتال را تغییر داده است، به ویژه در حوزه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO).
در ایجا به توضیح برخی از نکات مهم در این مسیر برای جستجو صوتی میپردازیم. بهینهسازی صدا این موانع را از بین میبرد و روشی جایگزین برای تعامل ارائه میدهد که شهودی و هماهنگتر با ارتباطات طبیعی است. با ارائه خدمات به جستجوی صوتی، وبسایتها کاربرپسندتر میشوند و افراد دارای معلولیت را قادر میسازند تا بدون زحمت با فضای آنلاین تعامل داشته باشند. گنجاندن بهینهسازی جستجوی صوتی در استراتژیهای سئو، گامی پیشگیرانه به سوی ملاقات رفتارهای در حال تکامل کاربر است. این در مورد همسو ماندن با نحوه تعامل مخاطبان با فناوری، گرفتن جوهر سؤالات گفتاری آنها و ارائه پاسخ های مفید و مرتبط است. همانطور که گفتیم، در جستجوی صوتی کاربران به دنبال پاسخ سوالات خود هستند.
با بهره وری از نکات فوق میتوانید سایت خود را در جایگاه مناسبی قرار دهید که به شما در جذب ترافیکهای بیشتر کمک نماید. فراموش نکنید که شما در ابتدا نمیتوانید توقع نتیجه فوری داشته باشید. همانطور که به پایان کاوش خود در زمینه بهینه سازی جستجوی صوتی می رسیم، امیدواریم که از اینکه چگونه می توانید این تاکتیک ها را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید، اطمینان بیشتری داشته باشید. همانطور که اشاره کردیم، هدف گذاری برای نقطه اسنیپت برجسته یک هدف کلیدی است، زیرا جستجوی صوتی اغلب پاسخ ها را از این مکان اصلی استخراج می کند. با ارائه پاسخ های مختصر و آموزنده به پرسش های رایج، احتمال انتخاب محتوای خود به عنوان منبع پاسخ صوتی را افزایش می دهید، بنابراین دید و اعتبار خود را تقویت می کنید.
اطمینان از اینکه محتوا برای جستجوی صوتی بهینه شده است نیاز به آزمایش و اصلاح دارد. ابزارهایی مانند Test-Friendly Test یا Google’s Search Console می توانند به شناسایی عملکرد یک سایت برای درخواست های صوتی کمک کنند. این پلتفرمها میتوانند توصیههایی برای بهبود ارائه دهند و اطمینان حاصل کنند که محتوا برای کاربران جستجوی صوتی هم در دسترس و هم مرتبط است. به عنوان مثال، آنها ممکن است بپرسند “بهترین رستوران ایتالیایی در شهر کدام است؟” در چنین سناریوهایی، مشاغلی با شهرت قوی و نظرات مثبت بیشتر پیشنهاد می شوند. تشویق مشتریان راضی به ارائه نظرات مثبت در پلتفرم هایی مانند GMB، Yelp و TripAdvisor می تواند شانس کسب و کار را در نتایج جستجوی صوتی به طور قابل توجهی تقویت کند. به فرآیند بهبود دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو برای مشاغل محلی – و در درجه اول کسبوکارهای فیزیکی – سئوی محلی گفته میشود.
با لایسنس گذاری بر روی محصولات، این امکان فراهم میشود که مالکیت و کنترل محصولات را حفظ کنید و اجازه استفاده از آنها را به دیگران بدهید. این فرایند، امنیت و حقوق مالکیت فکری شما را تضمین میکند و محافظت از محصولات شما در مقابل استفادههای غیرمجاز فراهم میکند. برنامه نویس و مولف کتابهای صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ، دکترای سئو، امنیت تمام قوا در وردپرس، فراتر از استادی در میکروتیک، صفر تا صد سئو در وردپرس و .. مقدمه بالا برای این منظور بود که به شما بگویم در سئو پیشتاز بودن اصلی کلیدی برای موفقیت است و همواره باید به دنبال یادگیری ترندهای جدید در این زمینه باشید. همواره یکی از راههای موفقیت در زمینههای مختلف درک و تحلیل درست از آینده آن میباشد.
گوگل و سایر موتورهای جستجو، سایت های بهینه سازی شده برای موبایل را، به ویژه برای جستجوی صوتی، در اولویت قرار می دهند. بنابراین، یک سایت بهینه سازی شده برای موبایل احتمالاً در نتایج جستجوی صوتی رتبه بالاتری دارد. برای اطلاعات تکملی توصیه می کنیم روش پیدا کردن مشاور سئو خوب را مطالعه کنید. جستجوی صوتی در جستجوهای “نزدیک به من” افزایش یافته است زیرا کاربران اغلب در حال حرکت به دنبال راه حل های محلی هستند. کسبوکارها، بهویژه آنهایی که حضور گستردهای دارند، باید برای این جستجوهای محلی با گنجاندن کلمات کلیدی خاص مکان در محتوای خود، بهینهسازی کنند.
با توجه به افزایش استفاده کاربران از این فناوری، بهینهسازی محتوا برای جستجوی صوتی میتواند به بهبود تجربه کاربری، افزایش ترافیک وبسایت و نرخ تبدیل کمک کند. هرچند که این فرآیند با چالشهایی نیز همراه است، اما با استفاده از استراتژیهای مناسب میتوان به طور مؤثری از این فناوری در دیجیتال مارکتینگ بهره برد. سرعت بارگذاری سایت یکی از مهمترین عواملی است که بر روی رتبهبندی نتایج جستجوی صوتی تأثیر میگذارد. اگر سایت شما بهسرعت روی موبایل بارگذاری نشود، ممکن است در نتایج جستجوی صوتی نمایش داده نشود. طراحی ریسپانسیو و بهینهسازی سرعت سایت برای موبایل میتواند تأثیر زیادی بر عملکرد جستجوی صوتی شما داشته باشد. موبایلها روی هم رفته بیش از نیمی از کل ترافیک جهانی اینترنت را تولید میکنند.
اگر این نکته شما را برای بهینهسازی موبایل قانع نمیکند، باید بدانید که ۲۷ درصد از کاربران از جستجوی صوتی در موبایلهای خود بهره میبرند. از این لحاظ، گوگل تجربه کاربری موبایل را برای یک وبسایت خوب حیاتی میداند و آن را در رتبهبندی لحاظ میکند. بنابراین برای قرار گرفتن در نتایج جستجوی متنی و صوتی باید وبسایتتان را با موبایل سازگار کنید. فراموش نکنید انجام این کار به شما کمک میکند در رقابت جستجوی صوتی سرپا بمانید. ایجاد بخش پرسش و پاسخ (FAQ) در سایت یکی از بهترین راهها برای بهینهسازی جستجوهای صوتی است.
همانطور که اشاره کردیم جستجوهای صوتی تا حد زیادی حالت محاورهای و خودمانی دارند. بنابراین بهتر است محتوای خود را با یک لحن خودمانی تولید کنید تا به دست کاربران هدفتان برسد. این نوع نوشتن علاوه بر اینکه راحتتر خوانده میشود به پرسوجوهای صوتی ارتباط بیشتری دارد. بهتر است در پستهای وبلاگ از اصطلاحات تخصصی و زبان فنی بیش از حد استفاده نکنید. در عوض، برای ارائه بهتر نکات مهم از شوخی و لحن طنزآمیز بهره لازم را ببرید.
همانطور که می بینید، این فقط در مورد انطباق با روندها نیست، بلکه در مورد ماندن در دنیایی است که در آن فناوری با رفتار انسان هماهنگ است. با درک تفاوتهای ظریف جستجوی صوتی و اجرای استراتژیهای مؤثر، میتوانیم از فرصت برای ارتباط با مخاطبان در سطح شخصیتر و جذابتر استفاده کنیم. جستجوی صوتی ذاتاً مکالمهای است و از روشی که انسانها به طور طبیعی ارتباط برقرار میکنند تقلید میکند. تأکید برت بر درک زمینه، به آن مهارت میدهد تا لایههای پیچیده معنا را در جستارها تشخیص دهد. با ادغام این عبارات طبیعی و محاورهای در محتوای خود، میتوانید دید و اقتدار آنها را هنگامی که مشتریان بالقوه به دنبال راهنمایی در مورد استراتژیهای بازاریابی از طریق دستگاههای دارای صدا هستند، افزایش دهید.
اگر کسب و کار شما مشتریان محلی را هدف قرار می دهد، بهینه سازی نمایه Google برای کسب و کار من ضروری است. این به شما شانس بیشتری برای برجسته شدن زمانی میدهد که کاربران خدمات یا محصولاتی را که در اطراف جستجو میکنند به صورت صوتی انجام دهند. به طور کلی، سرعت بالای بارگذاری وبسایت یکی از سیگنالهای مثبت سئو است و در رضایت کاربران نقش زیادی دارد. کاربران برای بارگذاری صفحه وبسایت شما صبر زیادی ندارند و میخواهند سریعتر به جواب خود برسند. بنابراین لازم است با استفاده از راهکارهای فنی، سرعت بارگذاری را افزایش داده و همواره آن را بررسی کنید.
سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که آیا نحوه سوال پرسیدن مردم در یک جستجوی صوتی معمولی به جستجوی متنی شباهت دارد؟ قطعا جواب این سوال منفی است. وقتی ما با دستگاههایی مثل تلفنهای هوشمند یا اسپیکر و تلویزیونهای هوشمند صحبت میکنیم، معمولا سوالاتمان را خیلی خودمانی میپرسیم. در این نوشتار قصد داریم روش های بهینه سازی وب سایت ها را برای فرایند جستجوی صوتی بررسی کنیم. مورد مهم دیگر اطمینان از بهینه بودن محتوا برای موبایل است، زیرا اکثر جستجوهای صوتی با این دستگاهها انجام میشود. تمرکز بر نیت کاربر، پاسخ دادن به پرسشهای زبان طبیعی و ارائه اطلاعات به شیوهای محاورهای، اطمینان حاصل میکند که محتوای شما هم با قابلیتهای BERT و هم با انتظارات کاربر همخوانی دارد.
با توجه به افزایش استفاده از دستگاههای همراه برای جستجوی صوتی، داشتن یک وبسایت ریسپانسیو که به طور مناسب در دستگاههای مختلف نمایش داده شود، ضروری است. باتوجه به اینکه ماهیت جستجوی صوتی متفاوت است، بهینه سازی برای آن نیز کاری متفاوت و ضروری میباشد. میانگین تعداد کلماتِ صفحاتی که در صفحه اول نتایج گوگل هستند، حدود 1900 کلمه است. اما به عقیده برخی از متخصصان سئو، نتایج جستجویهای صوتی صفحاتی را نشان میدهد که میانگین کلمات آنها طولانیتر و در حدود 2300 کلمه است. معمولا افرادی که از جستجوی صوتی استفاده میکنند به دنبال پاسخ سریع هستند، به همین دلیل توصیه میکنم که پرسشها را درون محتوا بیاورید و همانجا به شکل کوتاه و کمتر از 30 کلمه به آنها پاسخ دهید.
برای درک اهمیت بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی به آمار و اطلاعات زیر توجه فرمایید. بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی یکی از بروزترین و مهمترین استراتژیها در سئو میباشد. آمارها به خوبی نشان میدهد که تمایل مردم به سمت جستجوی صوتی (Voice Search)، روز به روز بیشتر از قبل بوده و این به گونهای است که برخی از متخصصان سئو در سطح جهان، آن را به یک انقلاب در سئو تشبیه کردهاند. شما میتوانید روی المان میکروفون در قسمت جستجوی سایت گوگل و برنامه آن در موبایل کلیک کنید و سوالات خود را بهصورت صوتی از گوگل بپرسید. همچنین این قابلیت بهعنوان یک دستیار شخصی، در موبایلهای هوشمند اندروید، اپل و اسپیکرهای صوتی گوگل در دسترس کاربران است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری